Děkujeme, že jste si pro výrobu pomůcky zvolili naše pracoviště. Každý klient je pro nás ojedinělý a stejně důležitý a přistupujeme k němu s maximální možnou péčí. Před každou návštěvou je nutné nás kontaktovat a objednat se, neboť to urychlí proces schvalování, výroby a především šetří Váš čas. Co byste měli vědět, než k nám půjdete?
Před první návštěvou v naší firmě je třeba mít:
Vhodné je také zkontrolovat si veškeré údaje na poukaze i na žádance i to, zda jsou na všech dokumentech stejná razítka i jméno lékaře. Pokud bude vše v pořádku, urychlí se schvalovací proces v pojišťovně a Vy nebudete muset na pomůcku čekat déle, než je nutné pro její výrobu.
Tyto dokumenty se nadále zasílají na příslušnou pojišťovnu s předkalkulací (vystavuje společnost, která vyrábí pomůcku) ke schválení revizním lékařem. Tento schvalovací proces může trvat až 30 dní, ale obvykle je pomůcka schválena dříve. Informace o procesu schvalování Vám může podat vaše pojišťovna.
Ortopedickou pomůcku lze vyrobit i bez předepsaného poukazu, avšak je nutná lékařská zpráva s doporučením vhodnosti aplikace. Pacient si pomůcku hradí ze 100 % .
Výroba, zkouška a převzetí pomůcky
Při
první návštěvě je odborným ortoticko-protetickým
pracovníkem zvolen vhodný typ pomůcky s ohledem na lékařský předpis a též určen vhodný
výrobní postup (3D skenování, sádrové otisky, měření,..).
Po té, co je pomůcka schválena zdravotní pojišťovnou, dojde k sejmutí otisku (někdy již vyhotoven) a následuje samotná výroba pomůcky. Délka celého výrobního procesu se liší (obvykle 2–4týdny) a je závislá nejen na procesu schvalování pomůcky, ale také na složitosti samotné pomůcky a složitosti výrobního procesu. Klient je kontaktován a objednán na zkoušku po ukončení procesu výroby. Při zkoušce dochází k domodelování, doupravení pomůcky tak, aby poskytovala maximální možný komfort ve spojení s požadovanou funkčností a následně k jejímu předání klientovi k užívání. Na zkoušce a převzetí pomůcky je nutná přítomnost klienta, jenž bude pomůcku užívat.
Úprava pomůcky
K úpravě či opravě pomůcky
dochází na základě požadavků ošetřujícího lékaře, nebo na základě požadavku klienta (změna
tělesného stavu, poškození pomůcky, vznik otlaků, atd.) vždy s přihlédnutím k co nejvyšší
možné funkčnosti.
Na úpravu/opravu může předepisující lékař vystavit, poukaz, nebo si na žádost hradí pacient sám. Úprava/oprava nemusí být plně hrazena pojišťovnou, je zde spoluúčast pacienta maximálně do výše 25 % z ceny.